Jeśli mówimy o klasycznym przeznaczeniu roweru, to rower górski jest rowerem przeznaczonym do jazdy po terenach górskich, natomiast rower crossowy jest rowerem przeznaczonym do jazdy po nierównym terenie bez nawierzchni drogowej. Na równinach jest dużo nierównego terenu, więc bardziej odpowiedni jest rower crossowy. To Twój wybór, czy lubisz przemierzać okoliczne pola, lasy, prerie, wiejskie drogi i biedne wiejskie szlaki.
Duże, 28-calowe koła w tych rowerach zapewniają doskonałą płynność, szybkość i komfort jazdy. Dzięki temu doskonale sprawdza się zarówno na pofałdowanym terenie, jak i na asfalcie. Na tych rowerach pokonasz znaczne odległości w lesie, parku, na placu lub polnych drogach przy mniejszym wysiłku niż na klasycznym rowerze górskim.
Zalety rowerów crossowych
- Wszechstronne modele, które łączą w sobie zalety modeli górskich i miejskich.
- Dobra mobilność w terenie.
- Może być łatwo przekształcony z wersji miejskiej – wycieczka i turystyka, i odwrotnie.
Wady rowerów crossowych
- Nieco mniejsza zwrotność niż w przypadku rowerów górskich.
- Nieco wyższa cena, ze względu na mniejszą popularność niż rowery górskie.
Jest to świetna alternatywa dla wszechobecnego roweru górskiego, jeśli zamierzasz tylko okazjonalnie wyjeżdżać w poważny teren. To świetny rower, którego nie trzeba modyfikować, aby stał się szybszy – tak było od samego początku.
Amortyzatory w rowerach crossowych
Amortyzowany widelec o krótkim skoku (50 mm do 80 mm) zapewnia komfort i kontrolę w każdym terenie. W mieście łatwo się przemieszczać, zarówno w sprawach zawodowych, jak i dla przyjemności. Jednocześnie rowery crossowe mają sportowy styl: opływowy kształt, a wszystko zostało wykonane z myślą o szybkiej i łatwej jeździe po stosunkowo płaskich powierzchniach. Wybór roweru crossowego to idealna rzecz po trudnym i nierównym terenie zarówno dla osób początkujących jak i profesjonalistów.